הוצאת דיבה בפייסבוק 

פייסבוק הפכה לפלטפורמה מרכזית לביטוי אישי, שיתוף מידע ותקשורת חברתית. עם זאת, קלות הפרסום ברשת עלולה להוביל להפצת דברי לשון הרע, שעלולים לפגוע קשות בשמו הטוב של אדם או במוניטין של ארגון מסוים. במקרים אלה, ייתכן שיהיה צורך להגיש תביעה בגין הוצאת דיבה בפייסבוק.

 

מהי הוצאת דיבה בפייסבוק?

הוצאת דיבה בפייסבוק היא פרסום דברי לשון הרע בפייסבוק, שעלול לפגוע בשמו הטוב של אדם או ישות ארגונית. המושג "לשון הרע" מתייחס לכל פרסום שעלול להשפיל את הזולת, לעשותו ללעג או לפגוע בעבודתו ובמקצועו.

 

אילו סוגי פרסומים עשויים להיחשב בחזקת הוצאת דיבה בפייסבוק?

פרסום בפייסבוק, בין אם כסטטוס, תגובה, תמונה או שיתוף, יכול להיחשב כהוצאת דיבה – המהווה עבירה פלילית ועילה לתביעה אזרחית לפיצויים. עם זאת, חשוב לדעת כי לא כל פרסום פוגעני יהווה הוצאת דיבה בהכרח, בראי החוק.

 

כיצד ניתן להתגונן מפני הוצאת דיבה בפייסבוק?

במקרים של הוצאת דיבה בפייסבוק, ייתכן שיהיה צורך להגיש תביעה נגד המפרסם לשם קבלת פיצויים ולמניעת המשך הפגיעה בשם הטוב.

חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה 1965, מאפשר למי שנפגע מהוצאת דיבה בפייסבוק ובכלל, לתבוע פיצויים מהמפרסם ללא הוכחת נזק עד סכום של 80,000 ש"ח או 160,000 ש"ח (נכון ל- 2023) כאשר ניתן להוכיח כוונת זדון בצד המפרסם.

בכל מקרה, סכום הפיצויים בתיקים אלו, נקבע על ידי בית המשפט, בהתאם להיקף הפרסום, כוונת המפרסם, חומרת הפגיעה,  ועוד.

 

התנאים להגשת תביעה בגין הוצאת דיבה בפייסבוק

להלן מספר תנאים שעליכם לעמוד בהם כדי להגיש תביעת פיצויים בגין הוצאת דיבה:

  1. התובע נדרש להוכיח שהתוכן שפורסם בפייסבוק עונה להגדרת המושג "לשון הרע", בהתאם לחוק איסור לשון הרע.
  2. התובע נדרש להוכיח גם כי התוכן הנדון אכן עונה להגדרת המושג "פרסום" בחוק ובפסיקה. בתוך כך, במידה והפרסום בוצע בכתב – יש צורך להוכיח, שהתוכן הופץ כך שיכול היה להגיע אל אדם אחד לפחות זולת הנפגע. במקרה שהפרסום נעשה שלא בכתב – יש להוכיח שהפרסום הגיע הלכה למעשה לאחד נוסף אחד לפחות זולת התובע הנפגע.

 

מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום לשון הרע כדי לבחון את סיכויי ההצלחה של התביעה ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי.

 

מהו ייחודן של תביעות דיבה בפייסבוק ביחס לתביעות דיבה מסוגים אחרים?

תביעות דיבה בפייסבוק שונות מתביעות דיבה מסוגים אחרים במספר היבטים:

  • קלות הפרסום: פייסבוק מאפשר לכל אדם לפרסם מידע בקלות ובמהירות, ללא מנגנון עריכה או בקרה. כתוצאה מכך, קל יותר להפיץ דברי לשון הרע בפייסבוק בהשוואה למדיות מסורתיות.
  • היקף הפרסום: פייסבוק היא פלטפורמה גלובלית, המאפשרת לפרסום להגיע לקהל עצום תוך זמן קצר. כתוצאה מכך, הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מהוצאת דיבה בפייסבוק עלול להיות גדול יותר בהשוואה למדיות אחרות.
  • הקושי בהסרת הפרסום: לאחר פרסום דברי לשון הרע בפייסבוק, ייתכן שקשה יהיה להסיר את הפרסום באופן מוחלט. כתוצאה מכך, הנזק שנגרם לנפגע עלול להימשך לאורך זמן.
  • האתגר הכרוך בזיהוי המפרסם: במקרים מסוימים, ייתכן שקשה יהיה לזהות את האדם שפרסם את דברי לשון הרע. כתוצאה מכך, קשה יותר להגיש תביעה נגד המפרסם.
  • הקשיים בהוכחת הנזק: הוכחת הנזק שנגרם כתוצאה מהוצאת דיבה בפייסבוק עלולה להיות קשה יותר בהשוואה למדיות אחרות. כתוצאה מכך, קשה יותר לזכות בפיצויים משמעותיים.

 

לנוכח קשיים אלו, מתבהרת חשיבות הסיוע המשפטי המקצועי, לנפגעי הוצאת דיבה בפייסבוק.

 

מה הצעדים בהליך הגשת התביעה בגין הוצאת דיבה בפייסבוק?

להלן מספר צעדים שעליכם לבצע כדי להגיש תביעת פיצויים בגין הוצאת דיבה:

 

פנייה לעורך דין

מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בייצוג נפגעי שיימינג באינטרנט, שיסייע לכם לבחון את הנסיבות ולקבוע האם יש לכם עילה להגיש תביעת פיצויים בגין הוצאת דיבה בפייסבוק.

 

שליחת מכתב התראה לפני נקיטים הליכים משפטיים

אף שצעד זה אינו מתחייב בחוק, נהוג לעשות זאת במקרים רבים לפני הגשת תביעה בפועל, ככלי להביא להסרת התוכן הפוגעני מהרשת, בקשה לפרסום התנצלות פומבית ודרישת פיצויים מהמפרסם, מחוץ לכותלי בתי המשפט.

 

הכנת כתב תביעה

במידה ונשלח מכתב התראה ודרישות הנפגע לא נענו, השלב הבא יהיה הכנת כתב תביעה  שיכלול את פרטי הפרסום הפוגעני, את הנזק שנגרם לכם כתוצאה מהפרסום (אם בחרתם בתביעה בסכום גבוה מסכום הפיצוי ללא הוכחת נזק, ואת סכום הפיצויים שאתם תובעים.

 

הגשת כתב התביעה לבית המשפט

כתב התביעה צריך להיות מוגש לבית משפט השלום או בית המשפט המחוזי, בהתאם לסכום הפיצויים שאתם תובעים.

 

ניהול ההליך המשפטי

לאחר הגשת כתב התביעה, יתקיים דיון בבית המשפט, שבו יישמעו טענות הצדדים. בית המשפט יבחן את הראיות שהוצגו ויפסוק בהתאם.

 

מהם הגורמים שנלקחים בחשבון בבתי המשפט הדנים בתביעת דיבה בפייסבוק?

בתי המשפט בישראל דנים בתביעות דיבה בפייסבוק תוך התחשבות במספר גורמים, ביניהם:

  1. אופי הפרסום: האם הפרסום הוא עובדתי או דעה? האם הפרסום הוא בעל אופי פוגעני? האם הפרסום נועד לפגוע במוניטין של הנפגע?
  2. כוונת המפרסם: האם המפרסם התכוון לפגוע במוניטין של הנפגע? האם המפרסם ידע שהפרסום עלול לפגוע במוניטין של הנפגע?
  3. היקף הפרסום: לכמה אנשים הגיע הפרסום? האם התוכן הפוגעני היה חשוף לכלל משתמשי הפייסבוק או פורסם בקבוצה סגורה?
  4. הנזק שנגרם לנפגע: האם הפרסום גרם לנזק ממשי למוניטין של הנפגע? האם הפרסום גרם לנזק נפשי או כלכלי לנפגע?
  5. התנהגות הנפגע: האם הנפגע תרם להפצת הפרסום? האם הנפגע ניסה להסיר את הפרסום?
  6. הגנה על חופש הביטוי: בית המשפט יבחן האם הפרסום כפוף להגנת אמת בפרסום, הגנת תום הלב או נחשב כפרסום מותר לפי החוק, הרלוונטי לאינטרס הציבורי.
  7. פסיקה קודמת: בית המשפט יבחן פסיקה קודמת בתיקים אחרים בנושא דומה.

 

כמובן, ישנם גורמים נוספים שעשויים להילקח בחשבון על ידי בית המשפט. לכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום לשון הרע לפני הגשת תביעת פיצויים על הוצאת דיבה בפייסבוק.

 

אילו הגנות קיימות עבור נתבעים בתביעת דיבה בפייסבוק?

להלן מספר הגנות שעשויות לעמוד לנתבעים בתביעת דיבה בפייסבוק:

  1. אמת דיברתי: הגנה זו קיימת כאשר הפרסום הוא דבר אמת. למימוש הגנה זו, הנתבע נדרש להוכיח את אמיתות הפרסום דנן בצורה מובהקת.
  2. תום לב: הגנה זו קיימת כאשר הנתבע פרסם את הפרסום בתום לב, תוך אמונה שלמה שהפרסום הוא דבר אמת, שהיה לו עניין לגיטימי בפרסומו.
  3. הגנת "פרסום מותר": הגנה זו קיימת במספר מקרים, כגון:
  • פרסומים של בעלי תפקיד רשמי או רשויות ציבוריות
  • פרסום המתחייב על פי חוק
  • פרסום שעשה אדם בתום לב ובמטרה להגן על עניין ציבורי.
  • פרסום שנעשה כציטוט אמירות של גורם ציבורי כמו חבר כנסת – למשל, פרסום עיתונאי.

 

בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום לשון הרע כדי לבחון את ההגנות העומדות לכם.

 

לסיכום

הוצאת דיבה בפייסבוק עלולה לפגוע קשות בשמו הטוב של אדם או עסק, ולגרום להם נזק כלכלי כבד – ולא רק. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך להגיש תביעת פיצויים נגד המפרסם.

פנייה לייעוץ משפטי לפני הגשת תביעה היא חיונית להבטחת ניהול ההליך בצורה נכונה ויעילה, תוך הגדלת סיכויי ההצלחה.

עו"ד שמעון האן מתמחה בתיקי הוצאת דיבה באינטרנט ובעל ניסיון רב בייצוג תובעים ונתבעים בתביעות דיבה בפייסבוק.

לסיכום, אם נפגעתם מהוצאת דיבה בפייסבוק, אל תהססו לפנות לעו"ד שמעון האן לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי.

הוצאת דיבה בפייסבוק 
הוצאת דיבה בפייסבוק
תמונה של שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

מלאו את הפרטים ועורך דין שמעון האן יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חוות דעת
שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון
מצוין
5.0
מבוסס על 40 ביקורות
חנה ברהנו
חנה ברהנו
שירות מציון מרוצה מכל התהליך זמינות מלאה הסבר מדיוק להכל בהחלט יש לאן לפנות בשעת הצורך
Response from the owner: תודה חנה, משרדנו לשירותך תמיד.
Hana Siboni
Hana Siboni
קיבלתי מענה מאוד מהיר ועוד בחג , קיבלתי הקשבה מלאה תמיכה והסבר מלא לכל דבר קטן ששאלתי וכל זה ללא עלות נמרוד היה סבלני מאוד , מכבד ותומך רק מהשיחה הראשונה מבינים שמדובר במקצוענים שילחמו עבורנו , ממליצה בחום !
Response from the owner: חנה היקרה,תודה רבה על הפידבק החם והמפרגן!אנו שמחים מאוד לשמוע שהיית מרוצה מהשירות שקיבלת מעו"ד נמרוד האן, במיוחד מהמענה המהיר, מההקשבה ומהסבלנות שהפגין. אנו במשרד עורכי דין שמעון האן מקפידים לתת יחס אישי לכל לקוח ולקוחה.נשמח לעמוד לרשותך גם בעתיד.בברכה,שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון
Samaher Awesat
Samaher Awesat
לעורך דין הכי מוצלח האלווף נמרוד שמעון האןרוצה להביע תודה מכל הלב והערכה רבה!הליווי המקצועי והמקצועניהמשפטנות החדה והמדוייקתהתמיכה, האישיות, החיוךוהשמירה על שפיות באולם בית המשפט, במסדרונות ומחוצה להם.על תשומת הלב האישית והחמהעל היסודיות וההתחשבות בכל פרט וראיהעל המסירות, היחס האישי וסבלנות אין קץתודה על מקצוענות ללא פשרות, תבונה יוצאת דופן תוך ליווי מלא ברגישות, אמפתיה, אכפתיות שנוגעת ללב בצרוף הקניית בטחון והעצמה שלא הכרתי.על המענה המהיר וכל עזרה בכל זמןתודה על מי שאתה ומה שהייתה עבורי!!אוהבת אותך וכל כך מעריכה…באהבה והערצה,תודה מכל הלבנמרוד שמעון האן זה נצחון וממש הצלחה
Response from the owner: סמאהר היקרה,כל צוות משרד עורכי הדין שמעון האן מודה לך על המילים החמות והביקורת הנפלאה!אנו שמחים מאוד לשמוע שעו"ד נמרוד האן ליווה אותך במקצועיות, במסירות וברגישות רבה, וסייע לך לעבור את התקופה המאתגרת בצורה הטובה ביותר.אנו במשרד שמעון האן מאמינים ששילוב של מקצועיות משפטית בלתי מתפשרת עם יחס אישי וחם הוא המפתח להצלחה, ונראה שעו"ד נמרוד יישם זאת בצורה מושלמת.תודה על האמון שנתת בנו. אנו גאים בעו"ד נמרוד ועל היותו חלק מצוות המשרד.בברכה,שמעון האן-משרד עורכי דין ונוטריון
מעיין אפללו
מעיין אפללו
מושלם !!!!!!!!!!!!!!!! רק משיחת ייעוץ התאהבתי בבן אדם איזה אישיות!!!
Response from the owner: תודה על הפירגון, משרדנו לשירותך
Lizar Azor
Lizar Azor
מס' 1 בתחום שירות מצויין צוות של תותחים , אנושיים, מכילים, מקשיבים לפרטים הקטנים ועושים את העבודה בצורה הטובה ביותר
Response from the owner: תודה רבה על המחמאות וההמלצה החמה! אנו שמחים מאוד לשמוע שהיית מרוצה מהשירותים שלנו ומצוות המשרד.
עדן שאשא
עדן שאשא
רינת שאשא: משרד מדהים מקצוענים נמרוד עו"ד עם יחס אנושי ומרגיע תודה רבה
Response from the owner: רינת היקרה,תודה רבה על המשוב החם והמפרגן! אנו שמחים לשמוע שאת מרוצה מהשירותים המשפטיים שקיבלת במשרדנו.משרדנו חותר למצוינות משפטית יחד עם שירות אישי ואמפתי לכל לקוח ולקוחה. תגובתך מחזקת אותנו להמשיך בדרך זו.נשמח לסייע לך בכל עניין משפטי בעתיד.בכבוד רב,שמעון האן-משרד עורכי דין ונוטריון
js_loader

מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק

עורך דין שמעון האן

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 40 ביקורות
×
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 40 ביקורות
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.