עורך דין שמעון האן

כתב תביעה לשון הרע

לשון הרע היא פגיעה בשמו הטוב או במוניטין של אדם או ארגון. כאשר אדם או עסק סובלים מהוצאת דיבה או לשון הרע, הם רשאים להגיש תביעה משפטית נגד הגורם הפוגע. בכדי להכין כתב תביעה לשון הרע באופן מקצועי ויעיל, חשוב להכיר את הנושא לעומק ולהתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום. בשורות הבאות נסביר מתי ניתן להגיש תביעת לשון הרע, על מה ניתן לתבוע, מהם השלבים בהחלטת בית המשפט, ומה חשוב לדעת לפני הגשת תביעה.

 

מה צריך לדעת לקראת ניסוח כתב תביעה לשון הרע?

לשון הרע מהווה פגיעה קשה בשמו הטוב ובמוניטין של הזולת. החוק בארץ מאפשר למי שסבל מכך להגיש תביעה אזרחית כנגד הגורם הפוגע ולדרוש פיצוי כספי. אולם הכנת כתב תביעה לשון הרע אשר יניב את התוצאות הרצויות לתובע בתיק, דורשת ידע מקצועי וליווי משפטי הולם.

לפני הגשת תביעה יש לבחון היטב את מהות הפרסום ולוודא שהוא עונה על הגדרות החוק ושלנתבע אין הגנות. כדאי להבין גם את אורך התהליך המשפטי ואת האפשרויות העומדות בפני בית המשפט.

כמו כן, חשוב לזכור שיש תקופת התיישנות של 7 שנים להגשת תביעה מרגע הפרסום.

לצד ההליך האזרחי (תביעה כספית), אפשר לנקוט גם בהליך פלילי נגד מפרסם לשון הרע אך זה פחות נפוץ ועלול להיות מורכב יותר.

בקצרה, ההחלטה להתקדם עם תביעה משפטית בעניין זה אינה פשוטה ומומלץ להיוועץ עם עורך דין לתביעות לשון הרע, כדי לקבל ייעוץ והכוונה לאורך התהליך כולו.

 

כתב תביעה לשון הרע – על מה אפשר לתבוע ועל מה לא?

ניתן להגיש תביעה משפטית במקרים בהם קיימת הוכחה לקיומו של פרסום שבכוחו לבזות אדם או ארגון אחר, לגרום לו להיות מטרה לשנאה וזלזול, לבזות אדם בשל מעשיו או תכונותיו, לפגוע בעיסוקיו ובמקצועו, או לבזות אדם בשל מוצאו, דתו, נטייתו המינית, גילו או מוגבלותו. בחינת טענות אלו נעשית על ידי בית המשפט בהתאם לנסיבות הספציפיות.

עם זאת, לא כל ביקורת או אמירה פוגענית מהווים לשון הרע על פי החוק. הקביעה האם מדובר בהבעת דעה לגיטימית ומידתית שנעשתה בתום לב, או בפרסום לשון הרע המקימה עילת תביעה – תלויה בנסיבות ונעשית ע"י בית המשפט.

כאן המקום לציין שישנם גם פרסומים שהחוק מתיר במפורש כמו פרסומים רשמיים ופרסומי אנשי ציבור.

 

האם צריך להוכיח נזק כדי להגיש כתב תביעה לשון הרע?

המונח "לשון הרע", מתייחס לכל פרסום בעל פוטנציאל לפגוע בשמם הטוב של אדם או ארגון.
חוק איסור לשון הרע במדינת ישראל מאפשר לאדם או עסק שפרסום פוגעני הופץ לגביהם, להגיש תביעה אזרחית כספית כנגד המפרסם, ללא הוכחת נזק.

 

צעדים להגשת כתב תביעה לשון הרע

התהליך מתחיל בניסוח כתב התביעה בסיוע עורך דין לשון הרע, והגשתו לבית המשפט. לאחר מכן, הנתבע מגיש כתב הגנה ונקבע מועד לדיון מקדמי. בשלב זה ייתכן גם ניסיון להגיע להסכמה או פשרה. אם הוחלט להמשיך בהליך, מוגשים תצהירים, מתקיימים דיונים להצגת ראיות וחקירת עדים, ולבסוף מוגשים סיכומים. בית המשפט ייתן פסק דין שיקבע אם התביעה התקבלה או נדחתה.

 

4 השלבים המרכזיים בקבלת החלטת בית המשפט בתביעת לשון הרע

הכרעת בית המשפט בפסק הדין כוללת ארבעה שלבים מרכזיים:

  1. קביעה האם מדובר בלשון הרע – האם התוכן עונה להגדרות לשון הרע על פי החוק ומבחן ה"אדם הסביר".
  2. בחינה האם מדובר בפרסום – יש להוכיח שהתוכן הגיע בפועל לאדם נוסף מלבד הנפגע.
  3. זכאות הנתבע להגנות בחוק – אם נקבע שהיה פרסום לשון הרע, בודקים אם לנתבע יש הגנה חוקית.
  4. פסיקת פיצוי וסעדים – אם התביעה התקבלה, נפסק פיצוי כספי עד 80,000 ש"ח ללא הוכחת נזק או כפול מזה אם הפרסום נועד לפגוע. חשוב לדעת כי ניתן לתבוע סכומים גבוהים מכך, אך בכפוף להוכחת נזק ממשי לתובע בעקבות פרסום הדברים האמורים.

 

כיצד מכינים כתב תביעה לשון הרע שיניב את התוצאות הרצויות?

את כתב התביעה מומלץ לנסח בעזרת עורך דין המתמחה בדיני לשון הרע, על מנת שיועלו בו הטיעונים הנכונים שיגדילו הסיכויים של התובע לנצח בתביעה.  מאותה הסיבה, יש חשיבות רבה גם לליווי התהליך באופן צמוד בידי משרד עורכי דין בעל ניסיון בניהול תביעות לשון הרע. הם ידעו לכוון לאסטרטגיה נכונה ולהכין את התובע לדיונים ולהתנהלות אסטרטגית בבית המשפט.

 

מתי מומלץ לפנות אל עורך דין לצורך הכנת כתב תביעה לשון הרע?

במקרים בהם נפגע אדם מפרסום משמיץ ופוגעני, חשוב להתייעץ עם עורך דין בהקדם האפשרי. עורך דין המתמחה בדיני לשון הרע יוכל לבחון האם מדובר בפרסום העונה על הגדרות לשון הרע בחוק, ואם יש בסיס מוצק להגשת תביעה. הוא ידע לנסח את כתב התביעה באופן מקצועי ואפקטיבי, תוך התייחסות לכל הפרטים והראיות הרלוונטיים. כמו כן, הוא יעריך את סיכויי הצלחת התביעה ויכין את התובע לתהליך המשפטי הצפוי. ככל שפונים לעורך דין מוקדם יותר, גדלים הסיכויים לתביעה מוצלחת ולקבלת פיצוי הולם על הנזק שנגרם מהפרסום.

 

לסיכום

כתב תביעה לשון הרע הוא כלי משפטי חשוב המאפשר לנפגעים מפרסומים פוגעניים לתבוע את הגורם המשמיץ ולדרוש פיצוי על הנזקים שנגרמו להם. הכנת כתב תביעה מקצועי ואפקטיבי דורשת הבנה מעמיקה של דיני לשון הרע וניסיון בהתנהלות בבתי המשפט. בשל מורכבות הנושא וההשלכות המשמעותיות של הגשת תביעה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום בטרם נקיטת צעדים משפטיים.

אם נפגעתם מפרסום לשון הרע ואתם שוקלים הגשת תביעה, אתם מוזמנים לפנות למשרד עו"ד לשון הרע שמעון האן, לקבלת ייעוץ מקצועי וליווי אישי לאורך כל שלבי ההליך המשפטי.

שאלות ותשובות:

ההליך מתחיל בהגשת כתב תביעה לבית המשפט, אותו מנסח עורך דין המתמחה בתחום. לאחר מכן, הנתבע מגיש כתב הגנה ונקבע מועד לדיון מקדמי או ישיבת גישור. אם הצדדים מחליטים להמשיך בהליך, הם מגישים תצהירים, מתקיימים דיונים להצגת ראיות וחקירת עדים, ולבסוף ניתנים סיכומים בכתב או בעל פה. השופט מכריע בפסק דין אם התביעה מתקבלת או נדחית.

לא בהכרח. החוק מבחין בין הבעת דעה לגיטימית, גם אם היא נוקבת, לבין פרסום משמיץ ובלתי מידתי המהווה לשון הרע. בנוסף, לא כל קללה או גידוף ייחשבו אוטומטית כלשון הרע – הקביעה תלויה בנסיבות ותיעשה בסופו של דבר על ידי בית המשפט. חשוב להבין שיש גם פרסומים מותרים, כמו למשל פרסומים רשמיים או כאלו של אנשי ציבור.

כאשר בית המשפט מכריע לטובת התובע, הוא יכול לפסוק פיצוי כספי של עד 80,000 ש"ח ללא הוכחת נזק, או עד 160,000 ש"ח אם הוכח כי הפרסום נעשה בכוונה לפגוע. בנוסף, השופט רשאי להורות על פרסום תיקון, הכחשה או התנצלות, להטיל איסור על המשך הפצת הפרסום, או אף לפרסם את פסק הדין עצמו. גובה הפיצוי ייקבע בהתאם לשיקולים שונים כמו היקף הפרסום, חומרתו ומצבו של הנפגע.

ברוב המקרים, תקופת ההתיישנות להגשת כתב תביעה לשון הרע, היא עד 7 שנים ממועד הפרסום. יחד עם זאת, במצבים מסוימים בהם הנפגע לא היה מודע לפרסום מסיבות שאינן תלויות בו, ייתכן שתקופה זו תהיה ארוכה יותר. מכל מקום, מומלץ להגיש את התביעה בהקדם האפשרי בכדי למנוע טענות התיישנות מצד הנתבע ולהימנע מקשיים ראייתיים עם חלוף הזמן.

כתב תביעה לשון הרע
כתב תביעה לשון הרע

 

תמונה של שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

מלאו את הפרטים ועורך דין שי סולטן יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חוות דעת
שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון
מצוין
5.0
מבוסס על 34 ביקורות
Gal Azulay
Gal Azulay
טוב קודם כל אין לי כל כך מילים לתאר את המשרד המצוייןן הזה!! טיפלו לי בתיק מסובך מאוד שהמון עורכי דין סירבו לקחת ואמרו לנו שאנחנו נפסיד… עו״ד שמעון האן ומשרדו לקחו את התיק בשתי ידיים עברו על כל המצצאים כיוונו אותנו לראיות ערכו את הדין בצורה מושלמת וניצחו בתיק!!! שינו את חיי וחיי המשפחה שלי. מודה למשרד הזה וממליצים בחום ואהבה ענקית פשוט משרד של אלופים!
Response from the owner: תודה רבה,משרדנו לשירותך תמיד.
Moran-Lee Kogan
Moran-Lee Kogan
משרד תותח על! יחס אישי וסופר מקצועי
Response from the owner: תודה רבה, שמחים לעמוד לשירותך
Kobi Halifa
Kobi Halifa
שמי נטלי חליפה קיבלתי שירות מעו"ד נמרוד האן טיפל בי בצורה הכי טובה מדוייקת עם המון איכפתיות ממליצה בחוםם
Response from the owner: תודה רבה נטלי, הכבוד הוא למשרדנו
אור רחמני
אור רחמני
ממליצה בחום!!!הייתי קרוב ל10 שנים בחובות להוצאה לפועל עד שהכרתי את שמעון.שמעון עזר לי לסגור חוב עצום במחיר מצחיק.מעבר למקצועיות המדהימה מדובר בבנאדם מדהים,ישר והגון!תודה רבה כל הכל אין כמוכם בעולם!!
Response from the owner: תודה רבה, הכבוד הוא לנו
בשמת רוטליין
בשמת רוטליין
פניתי לעו״ד נמרוד האן במצוקה ותסכול קשים, נמרוד קודם כל הקשיב לי במלוא תשומת הלב, הכיל והרגיע אותי מהשניה הראשונה.נתן לי תחושה שאיכפת לו מהמקרה שלי על אף אינספור המקרים ששומע כל יום.דאג להסביר לי על כל ההליך בפרטי פרטים וכמובן פתר לי את הבעיה ! מומלץ בחום רב;)
Response from the owner: הכבוד הוא שלנו, תודה רבה
Eliav Bar-El
Eliav Bar-El
משרד מקצועי ומוערך! מאד מלווים ועוזרים. ממליץ בחום!
Response from the owner: תודה רבה
js_loader

מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק

עורך דין שמעון האן

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 34 ביקורות
×
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.