עורך הדין שמעון האן נלחם למען הצדק – תביעת הקצין הדרוזי נגד עיריית תל אביב

במקרה מזעזע של אפליה וגזענות במקום העבודה, קצין דרוזי במילואים מוצא את עצמו במאבק משפטי נגד עיריית תל אביב-יפו. עורך דין שמעון האן, מומחה בדיני לשון הרע והוצאת דיבה, נכנס לתמונה כדי להבטיח שיעשה עם הנפגע צדק ובמטרה לחשוף את המציאות המטרידה של גזענות ממסדית. הסקירה הבאה חושפת את הפרטים המלאים של המקרה ומדגישה את חשיבות המאבק נגד אפליה על כל צורותיה.

 

הרקע להגשת התביעה כנגד עיריית תל אביב: התעמרות בעובד עירייה על רקע מוצאו

בשנת 2018, שאדי חמוד, קצין דרוזי במילואים עם עבר מפואר בשירותו בצה"ל, החל את עבודתו כפקח עירוני בעיריית תל אביב-יפו. מה שהחל כהזדמנות חדשה ומבטיחה, הפך במהרה לסיוט של התעללות והשפלה על רקע גזעני. המקרה של חמוד מספק הצצה מטרידה לעומק הגזענות המושרשת, אפילו במוסדות שנתפסים כמתקדמים וליברליים.

עו"ד שמעון האן – עורך דין לשון הרע ותיק, לקח על עצמו לייצג את חמוד בתביעתו נגד העירייה. המקרה מדגיש את החשיבות של מאבק משפטי נחוש נגד אפליה וגזענות, במיוחד כאשר הם מתרחשים במקומות עבודה ובמוסדות ציבוריים.

התחלה מבטיחה שהפכה לסיוט יומיומי

כאשר שאדי חמוד החל את עבודתו בעיריית תל אביב-יפו, הוא ציפה להזדמנות לתרום לקהילה ולהמשיך את מסורת השירות הציבורי שלו. עם זאת, תוך זמן קצר, הוא מצא את עצמו מתמודד עם סביבת עבודה עוינת ומפלה. עמיתיו לעבודה, במקום לקבל אותו כחבר שווה לצוות, החלו להטריד אותו באופן שיטתי על בסיס מוצאו הדרוזי.

הכינויים הגזעניים והפוגעניים כמו "שהיד" ו"ערבוש" הפכו לשגרה יומיומית עבור חמוד. בכל פעם שנכנס למשרד או נתקל ברחוב בעמיתיו, הוא נאלץ להתמודד עם הערות גזעניות ומשפילות. האווירה הרעילה הזו לא הייתה מוגבלת רק לעמיתים בדרגתו – גם מנהלים בכירים היו מעורבים בהתנהגות המפלה והפוגענית הזו.

אחד האירועים היותר מזעזעים התרחש כאשר חמוד התנדב לשאת את האלונקה בלוויית אביו של עמיתו לעבודה. מה שהיה אמור להיות מחווה של כבוד ותמיכה, הפך למקור נוסף להשפלה מכאיבה. ימים ספורים לאחר הלוויה, חמוד שמע את מנהלו משוחח עם בנו של הנפטר, ושואל אותו: "לא התבאסת ששני הערבים מרימים את אבא שלך?" אמירה אומללה זו, לא רק העידה על חוסר רגישות קיצוני, אלא גם חשפה את עומק הגזענות המושרשת בקרב הצוות הבכיר של העירייה.

 

מסכת ההתעללות כללה הרבה מעבר למילים פוגעניות

ההתעללות שחווה שאדי חמוד לא הסתכמה באמירות גזעניות בלבד. היא כללה גם פעולות מכוונות שנועדו להשפיל ולפגוע בו באופן אישי ומקצועי. אחד המקרים הבולטים התרחש כאשר חמוד, בניסיון להפגין רוח טובה ולשפר את האווירה במשרד, הביא ממתקים לעמיתיו לעבודה. במקום להעריך את המחווה, אחד העובדים שאל בציניות אם הממתקים הם "על הפיגוע", ורמז בכך על קשר כלשהו בין חמוד לבין פעולת טרור שהתרחשה בסוף השבוע שקדם לכך.

אירוע נוסף שהדגיש את חומרת המצב היה כאשר מישהו פרץ למסופון העבודה של חמוד ושינה את תמונת הרקע לתמונה של יאסר ערפאת. פעולה זו לא רק הייתה הפרה חמורה של פרטיותו, אלא גם ניסיון מכוון לקשור אותו לדמות שנויה במחלוקת ולהטיל ספק בנאמנותו.

חמוד מצידו, ניסה להתמודד עם ההתעללות באופן מקצועי ומכובד. הוא הגיש תלונות רשמיות לגורמים שונים בעיריית תל אביב, ובכלל זה גם למנהליו, ועד העובדים, הממונה על השוויון, ואף פנה אל ראש העיר רון חולדאי במכתב אישי. כל זאת בתקווה לכך שמישהו מבכירי העירייה יתערב וישים סוף להתנהגות הפוגענית. אולם, למרבה הצער, כל תלונותיו נתקלו בהתעלמות שיטתית.
ההנהלה, שהייתה אמורה להגן על עובדיה ולהבטיח סביבת עבודה בטוחה ומכבדת לכולם, בחרה להתעלם מהבעיה ובכך אפשרה את המשך ההתעללות.

 

כך הפך טקס הוקרה לעובד מצטיין לאירוע של השפלה פומבית

אחד האירועים המכאיבים ביותר בסאגה זו התרחש דווקא ברגע שהיה אמור להיות רגע של הכרה והוקרה. שאדי חמוד, למרות כל הקשיים וההתעללות שחווה, הצליח להצטיין בעבודתו וזכה בתואר עובד מצטיין באגף הפיקוח. זה היה אמור להיות רגע של גאווה ושל הכרה בכישוריו המקצועיים, ללא קשר למוצאו או לרקע שלו.

אולם, גם ברגע חגיגי זה, ההשפלה והגזענות מצאו את דרכן לקדמת הבמה. כאשר קראו בשמו של חמוד בטקס החגיגי, הוא גילה לתדהמתו שעל המעטפה המכילה את הפרס שהוענק לו, נכתב הכינוי הפוגעני "שהיד". ניכר היה כי לא הייתה זו טעות תמימה או פליטת פה מקרית, אלא פעולה מכוונת שנועדה להשפיל אותו דווקא ברגע שהיה אמור להיות מקור לגאווה עבורו.

חמוד, בתגובה מכובדת ומקצועית, פנה למנהל האגף וביקש לתקן את הטעות. אך במקום להתנצל ולטפל במצב ברצינות הראויה, המנהל התייחס לבקשתו בלגלוג וטען שמדובר ב"טעות". יתרה מזאת, לא ננקטה כל פעולה לתיקון המצב או כדי להבטיח שאירועים כאלה לא יישנו בעתיד.

אירוע זה היה נקודת שבירה עבור חמוד. הוא הבין שלא מדובר רק בהתנהגות פוגענית של כמה עובדים בודדים, אלא בבעיה מערכתית עמוקה שמחלחלת לכל רמות הארגון. ההתעלמות וחוסר הרגישות מצד ההנהלה הבכירה רק גדשו את הסאה וחידדו את הצורך הדחוף בפעולה משפטית נחרצת.

 

המאבק המשפטי: עורך דין שמעון האן נכנס לתמונה

לאחר שכל ניסיונותיו של שאדי חמוד לפתור את הבעיה ברמה הפנים ארגונית כשלו, הוא החליט לפנות לעזרה משפטית מקצועית. כאן נכנס לתמונה עורך דין שמעון האן, מומחה מוביל בתיקי הוצאת דיבה ולשון הרע. האן, שידוע בניסיונו הרב ובמחויבותו העמוקה לצדק חברתי, ראה במקרה של חמוד לא רק עוולה אישית, אלא גם הזדמנות להילחם נגד תופעה רחבה יותר של גזענות מוסדית.

בפברואר 2024, חמוד, בליווי של עורך דין האן, הגיש תביעה לבית המשפט האזורי לעבודה בתל אביב-יפו (תיק סע"ש 33118-02-24 חמוד נ' עיריית תל-אביב-יפו). התביעה לא הייתה רק נגד העירייה כמוסד, אלא גם נגד עובדים ספציפיים שהיו מעורבים לכאורה באירועי ההתעללות והגזענות.

עורך דין שמעון האן, בהסתמך על ניסיונו הרב בתיקי לשון הרע והוצאת דיבה, בשיתוף פעולה עם עורכת הדין ספיר פטל, שכירה במשרדו, בנו תיק מוצק המבוסס על ראיות מוצקות ועדויות מפורטות. בתיק הודגש לא רק את הפגיעה האישית בחמוד, אלא גם את ההשלכות הרחבות יותר של התנהגות כזו על החברה הישראלית בכללותה.

התביעה דרשה פיצוי של 500,000 ש"ח בתוספת הוצאות משפטיות. סכום זה נועד לא רק לפצות את חמוד על עוגמת נפש ועל הסבל שחווה, אלא גם לשלוח מסר ברור לעיריית תל אביב-יפו ולמעסיקים אחרים ברחבי הארץ: גזענות ואפליה במקום העבודה לא יתקבלו בשום צורה או אופן.

 

לסיכום

המקרה של שאדי חמוד, הוא הרבה מעבר לתביעת לשון הרע אישית. הוא מהווה נקודת מפנה בשיח הציבורי על התעמרות ואפליה ממניעים גזעניים ומגזריים, במקומות עבודה בישראל. זהו מקרה מבחן שמאיר באור זרקורים את הבעיות העמוקות שעדיין קיימות, אפילו בלב ליבה של העיר שנחשבת למעוז הקידמה והליברליות בארץ.

אם גם אתם נתקלתם בהתעמרות, אפליה או הוצאת דיבה במקום העבודה על רקע גזעני או מגזרי, אל תתמודדו עם המצב לבדכם. משרד עו"ד ונוטריון בהובלתו של עו"ד שמעון האן, כאן כדי לסייע לכם להגן על שמכם הטוב, כבודכם ועל זכותכם לשוויון בסביבת העבודה שלכם ובמרחב הציבורי בכלל.

לתיאום התייעצות דיסקרטית – פנו כעת למשרדנו ונסייע לכם בחפץ לב.

עורך הדין שמעון האן נלחם למען הצדק - תביעת הקצין הדרוזי נגד עיריית תל אביב
עורך הדין שמעון האן נלחם למען הצדק – תביעת הקצין הדרוזי נגד עיריית תל אביב
תמונה של שמעון האן

שמעון האן

היכרות עם משרד עו"ד האן בראשות עו"ד שמעון האן. הצוות שלנו עוסק בטיפול בתיקי לשון הרע בצורה המקצועית ביותר. יש לנו את הכישורים והניסיון לייצג לקוחות בכל הרמות של הליכי לשון הרע. מלשון הרע ,הוצאת דיבה ובריונות ברשת, ראינו הכל. הרקורד שלנו מדבר בעד עצמו, עם שורה של ניצחונות עבור הלקוחות שלנו.

אבל אנחנו לא רק מומחי לשון הרע; אנחנו גם מקצוענים במשפט אזרחי-מסחרי. הצוות שלנו יודע את הדברים שלו בכל הנוגע לעסקאות מורכבות, נדל"ן, חוזים ועוד. בנינו מוניטין של מצוינות, ומושכים לקוחות גדולים בארץ ובחו"ל.

במשרד עורכי הדין האן, אנו מאמינים שלכולם מגיע ייעוץ וייצוג משפטי מהשורה הראשונה. המגע האישי והמקצועיות הבלתי מעורערת שלנו מייחדים אותנו. כשאתה בוחר בנו, אתה מקבל תומכים עזים שילחמו על זכויותיך, במיוחד במקרים של לשון הרע. סמוך על משרד עורכי הדין ונוטריון שמעון האן עבור כל הצרכים המשפטיים שלך.

עורך דין שמעון האן
לקבלת ייעוץ ללא עלות!

מלאו את הפרטים ועורך דין שי סולטן יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חוות דעת
שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון
מצוין
5.0
מבוסס על 38 ביקורות
Samaher Awesat
Samaher Awesat
לעורך דין הכי מוצלח האלווף נמרוד שמעון האןרוצה להביע תודה מכל הלב והערכה רבה!הליווי המקצועי והמקצועניהמשפטנות החדה והמדוייקתהתמיכה, האישיות, החיוךוהשמירה על שפיות באולם בית המשפט, במסדרונות ומחוצה להם.על תשומת הלב האישית והחמהעל היסודיות וההתחשבות בכל פרט וראיהעל המסירות, היחס האישי וסבלנות אין קץתודה על מקצוענות ללא פשרות, תבונה יוצאת דופן תוך ליווי מלא ברגישות, אמפתיה, אכפתיות שנוגעת ללב בצרוף הקניית בטחון והעצמה שלא הכרתי.על המענה המהיר וכל עזרה בכל זמןתודה על מי שאתה ומה שהייתה עבורי!!אוהבת אותך וכל כך מעריכה…באהבה והערצה,תודה מכל הלבנמרוד שמעון האן זה נצחון וממש הצלחה
Response from the owner: סמאהר היקרה,כל צוות משרד עורכי הדין שמעון האן מודה לך על המילים החמות והביקורת הנפלאה!אנו שמחים מאוד לשמוע שעו"ד נמרוד האן ליווה אותך במקצועיות, במסירות וברגישות רבה, וסייע לך לעבור את התקופה המאתגרת בצורה הטובה ביותר.אנו במשרד שמעון האן מאמינים ששילוב של מקצועיות משפטית בלתי מתפשרת עם יחס אישי וחם הוא המפתח להצלחה, ונראה שעו"ד נמרוד יישם זאת בצורה מושלמת.תודה על האמון שנתת בנו. אנו גאים בעו"ד נמרוד ועל היותו חלק מצוות המשרד.בברכה,שמעון האן-משרד עורכי דין ונוטריון
מעיין אפללו
מעיין אפללו
מושלם !!!!!!!!!!!!!!!! רק משיחת ייעוץ התאהבתי בבן אדם איזה אישיות!!!
Response from the owner: תודה על הפירגון, משרדנו לשירותך
Lizar Azor
Lizar Azor
מס' 1 בתחום שירות מצויין צוות של תותחים , אנושיים, מכילים, מקשיבים לפרטים הקטנים ועושים את העבודה בצורה הטובה ביותר
Response from the owner: תודה רבה על המחמאות וההמלצה החמה! אנו שמחים מאוד לשמוע שהיית מרוצה מהשירותים שלנו ומצוות המשרד.
עדן שאשא
עדן שאשא
רינת שאשא: משרד מדהים מקצוענים נמרוד עו"ד עם יחס אנושי ומרגיע תודה רבה
Response from the owner: רינת היקרה,תודה רבה על המשוב החם והמפרגן! אנו שמחים לשמוע שאת מרוצה מהשירותים המשפטיים שקיבלת במשרדנו.משרדנו חותר למצוינות משפטית יחד עם שירות אישי ואמפתי לכל לקוח ולקוחה. תגובתך מחזקת אותנו להמשיך בדרך זו.נשמח לסייע לך בכל עניין משפטי בעתיד.בכבוד רב,שמעון האן-משרד עורכי דין ונוטריון
Gal Azulay
Gal Azulay
טוב קודם כל אין לי כל כך מילים לתאר את המשרד המצוייןן הזה!! טיפלו לי בתיק מסובך מאוד שהמון עורכי דין סירבו לקחת ואמרו לנו שאנחנו נפסיד… עו״ד שמעון האן ומשרדו לקחו את התיק בשתי ידיים עברו על כל המצצאים כיוונו אותנו לראיות ערכו את הדין בצורה מושלמת וניצחו בתיק!!! שינו את חיי וחיי המשפחה שלי. מודה למשרד הזה וממליצים בחום ואהבה ענקית פשוט משרד של אלופים!
Response from the owner: תודה רבה,משרדנו לשירותך תמיד.
Moran-Lee Kogan
Moran-Lee Kogan
משרד תותח על! יחס אישי וסופר מקצועי
Response from the owner: תודה רבה, שמחים לעמוד לשירותך
js_loader

מצאתם את מה שחיפשתם? שתפו בקליק

עורך דין שמעון האן

כדי לקבל שיחת ייעוץ באפשרותך לחייג עכשיו לטלפון 077-803-6102 

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 38 ביקורות
×
js_loader
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 38 ביקורות
js_loader
שלום, אני מעוניינ/ת לשוחח עם עו"ד שמעון האן, אשמח לקבל פרטים.